Od czego zacząć odchudzanie?

Od czego zacząć odchudzanie? To pytanie zadaje sobie mnóstwo kobiet i mężczyzn na całym świecie! Od wizyty u dietetyka, czy od zakupu karnetu na siłownię? Większość z nas rzuca się na wielką wodę i robi wszystkie rzeczy naraz! Zaczynamy ostro trenować na siłowni, stosujemy jednoskładnikowe diety, a wszystko po to aby jak najszybciej schudnąć! A później 90% z nas przybiera na wadze! Krótko mówiąc nasze odchudzanie kończy się efektem jojo! A zatem, jak schudnąć z głową? Zdrowo i na stałe? Poniżej znajdziesz listę wskazówek, która przybliży Cię do uzyskania wymarzonej sylwetki.

058

Pozbądź się z domu niezdrowego jedzenia! 

Metoda stara, jak świat i bardzo skuteczna! Wyeliminuj ze swojej kuchni produkty, które znajdują się na poniższej liście. W ten sposób nauczysz się nie tylko zasad zdrowego odżywiania, ale również zwiększysz efektywność odchudzania! Wyobraź sobie, że jest chłodny listopadowy wieczór. Zaczynasz kolejny miesiąc diety i nagle dopada Cię ochota na zjedzenie czegoś słodkiego! Normalnie poszłabyś do kuchni i spałaszowała wszystko z napisem: czekolada… A tak nie będziesz miała czego zjeść! Bo po prostu nie trzymasz słodyczy w domu! Oczywiście możesz pójść do sklepu…. ale wątpię, że będzie Ci się chciało ruszyć tyłek spod cieplutkiej kołderki!

Lista produktów, które muszą zniknąć z Twojej kuchni!

  • Słodycze, czyli wszelkiego rodzaju czekolady, batony, kremy do smarowania pieczywa
  • Słone przekąski – paluszki, chipsy, krakersy
  • Napoje gazowane – w tym energetyki
  • Dania typu instant – czyli zupki w proszku, sosy z proszku…
  • Gotowe dania mrożone – pizza, paluszki rybne, frytki, zapiekanki

Czytaj etykiety!

Najlepiej byłoby, gdyby Twoja dieta bazowała na świeżych i niepotworzonych produktach, czyli na warzywach i owocach. Jednak jest to nierealne! Nasz organizm potrzebuje do prawidłowego funkcjonowania również białka, czy węglowodanów, które spożywamy po pewnego rodzaju obróbce! Dlatego zanim zdecydujemy się, np. na zakup pełnoziarnistego pieczywa z super marketu warto zwrócić uwagę na jego skład!

Jak prawidłowo czytać etykiety? 

Patrzymy nie tylko na datę ważności, ale przede wszystkim na skład! Im krótszy opis, tym lepszy produkt!  W dalszej kolejności na tabelę wartości odżywczych, w której znajdziemy informacje dotyczące kaloryczności oraz zawartości składników odżywczych takich, jak: białko, węglowodany, tłuszcze.

Podejmuj mądre decyzje 

Zrezygnuj z białego cukru! Zastąp go brązowym lub stewią – bezkalorycznym substytutem cukru! Szukaj zamienników pojedynczych produktów spożywczych.

  • Mleko 3,2% tłuszczu zamień na to 1,5%
  • Pełnotłusty nabiał na chudy
  • Sklepowe słodycze na te przygotowywane w domu
  • Sklepowe soki na świeżo wyciskane
  • Sklepowe chipsy na te domowe chipsy warzywne
  • Śmietanę 30% tłuszczu na jogurt grecki

Zacznij działać! 

  • Zmień technikę przygotowywania potraw. Zrezygnuj ze smażenia na głębokim tłuszczu, zacznij piec w piekarniku bez dodatku tłuszczu, gotować na parze!
  • Pij co najmniej 1,5 litra wody dziennie! Woda wypłukuje nadmiar toksyn z organizmu oraz przyspiesza przemianę materii, dzięki czemu Twoje będzie odchudzanie będzie jeszcze bardziej efektywne!
  • Zacznij jeść więcej warzyw i owoców!
  • Zacznij uprawiać sport! Postaw na to, co sprawia Ci przyjemność. Spacer, jazda na rowerze, pływanie – każda forma aktywności przybliży Cię do uzyskania szczupłej sylwetki!

About the Author

No comments

Leave a Reply