Efekt jojo – jak go uniknąć?

Każdego dnia, chociaż jeden człowiek na świecie podejmuje decyzję o odchudzaniu. Niestety większość z nas po jakimś czasie rezygnuje z diety i wraca do starych, niezdrowych nawyków żywieniowych. Zaczynamy jeść jak dawniej i tyjemy. W ekspresowym tempie osiągamy poprzednią lub jeszcze większą masę ciała. Mamy wówczas do czynienia z klasycznym efektem jojo, który dotyka co dwunastą odchudzającą się osobę!

Efekt jojo – przyczyny 

Przyczyn efektu jojo jest wiele:

  • stosowanie rygorystycznej diety lub głodówki,
  • spowolniona przemiana materii, uwarunkowania genetyczne,
  • picie zbyt małej ilości wody.

Musisz pamiętać o tym, że skuteczne o odchudzanie, to takie które jest rozciągnięte w czasie. Według najnowszych badań osoby, które tracą na wadze średnio 0,5 kg tygodniowo, rzadko kiedy doświadczają efektu jojo. A „nową wagę” utrzymują przez całe życie! Jeżeli chcesz schudnąć zdrowo i na stałe, zrezygnuj z rygorystycznych, głodówkowych diet. Ich stosowanie jest pozbawione sensu. Prowadzi donikąd. A nie przepraszam! Do efektu jojo! Zapomnij o dietach, których wartość energetyczna jest mniejsza niż 1600 kcal. Chyba, że chcesz wyrządzić sobie krzywdę?

Zdrowe nawyki pap

Wprowadź w swoje życie zdrowe nawyki żywieniowe:

  • zadbaj o wystarczającą ilość błonnika w diecie,
  • jedz 5 posiłków dziennie, co 3-4 godziny,
  • pij dużo wody,
  • ogranicz jedzenie słodyczy i innych niezdrowych przekąsek!

Możesz również zastanowić się nad zakupem jakiegoś suplementu diety. Bioxyn, Simplic – https://kreatywnieproste.pl/simplic/, Liporedium – http://ginacekilogramy.pl/ , a może African Mango? Na rynku jest ich całe mnóstwo. Dzięki nim Twój metabolizm zacznie działać szybciej! A kilogramy? Za nim się obejrzysz, zniknie połowa! 

About the Author

No comments

Leave a Reply